
Foto: Renato Branđolica / HRT, magazin.hrt.hr
Ovogodišnja Dora, izbor hrvatske pjesme za pjesmu Eurovizije, održana je u neobičnim uvjetima i pod strogim epidemiološkim mjerama, ali Opatija je i u takvim uvjetima dobro odradila svoju ulogu domaćina. Gradska tvrtka "Opatija 21", koja upravlja Sportskom dvoranom "Marino Cvetković" i njeni djelatnici učinili su sve kako bi televizijsko-glazbeni spektakl HRT-a barem pred kamerama, kad to već nije bilo moguće pred publikom u dvorani, izgledao i zvučao impresivno. O teškoćama s kojima su se susretali u organizaciji, opremanju prostora i osiguranju manifestacije, direktor "Opatije 21", Igor Štok, dao je izjavu "Novom listu" (Novi list, 15. siječnja 2021., prilog "Dora 2021.", autorica Aleksandra KUĆEL-ILIĆ), koju ovdje prenosimo:
IGOR ŠTOK, direktor "Opatije 21":
Hvala svima koji su radili u vrlo teškim uvjetima

Uoči svake od dosadašnjih triju "povratničkih" Dora, a sve tri su održane u Sportskoj dvorani "Marino Cvetković" u Opatiji, pune ruke posla imao je Igor Štok, direktor gradske tvrtke Opatija 21 koja upravlja ovom dvoranom. Prije održavanja ovog festivala, u stanci od obaveza, kratko smo porazgovarali...
Naime, treća godina uzastopnog održavanja Dore u Opatiji posebna je i najzahtjevnija dosad. Pitali smo direktora Štoka po čemu će u organizacijskom smislu pamtiti Doru 2021., koliko je trajao preobražaj Sportske dvorane "Marino Cvetković" u spektakularnu pozornicu, ali i što je sve trebalo učiniti kako bi se osigurala sigurnost same manifestacije, od izrade novog statičkog elaborata, do osiguranja vatrogasne ekipe čije je dežurstvo bilo nužno uslijed specijalnih efekata. Drugačija Dora, bez publike i uzvanika, uz najviše 100 ljudi u dvorani...
Velike restrikcije
Koliko je ljudi sudjelovalo u kompletnoj organizaciji i koliko je sve to zajedno u koronauvjetima bilo zahtjevno?

– Nažalost, mi koji smo uključeni u organizaciju sjećat ćemo se ovogodišnje Dore po iznimno velikim restrikcijama u procesu organizacije i na kraju, nažalost, i same izvedbe bez gledatelja. Prilikom organizacije koja u posljednoj fazi traje 14 dana, tu mislim na fizičku prenamjenu sportske dvorane u veliku pozornicu i studio HRT-a, sputavani smo konstantno visokim epidemiološkim standardima koje smo zajedno s opatijskom epidemiološkom strukom dogovorili. Konstantna testiranja ne samo HRT-ovih djelatnika, podizvođača radova, već i djelatnika tvrtke Opatija 21. Tijekom radova u dvoranu »Marino Cvetković« nitko bez PCR testa nije mogao ući uključujući izvođače na probama prije same Dore. U slučaju da se uslijed drugog testiranja prije same Dore utvrdi da je netko od izvođača iznenada pozitivan na COVID-19, onda uskače unaprijed dogovorena zamjena za istog koja također mora biti svježe testirana.
Svi koji rade na osiguranju, ali i vatrogasna postrojba koja je cijelo vrijeme radova, a ne samo za vrijeme testiranja specijalnih efekata, dežurna u dvorani zajedno s ekipom hitne pomoći, također moraju biti konstantno testirani. Sve to izuzetno otežava rad najmoprimcima u dvorani te korisnicima usluga Opatije 21. U dvorani smo angažirali i statičarsku struku koja je bila uključena u izradu građevinskog objekta dvorane, a sve kako bi svu silu akustične i rasvjetne opreme sa sigurnosnog aspekta postavili na strop dvorane. Točnije, radi se o 20 tona iste, a njezino je postavljanje izrazito teško i opasno s obzirom na visinu na koju se postavlja. U razdoblju od 14 dana u dvoranu ulazi oprema obujma 20 šlepera. U cijeli projekt uključeno je točno 100 ljudi koji s barcode narukvicama ulaze u dvoranu. Ove godine nemamo ni tzv. »green room«, a kao što i sami znate, niti vaši novinari ne smiju ući u dvoranu zbog pravila licence Eurosonga – objasnio je Štok.
Prilagođeni okolnostima
Ipak, neki su sadržaji za obožavatelje ovog festivala i medije pripremljeni ispred same dvorane...

– Kako bismo fanovima pjesme za Euroviziju omogućili praćenje osim na televiziji, izrađen je veliki videozid ispred same dvorane. Također, HRT ne odustaje od glamura te se crveni tepih opet postavio na trgu ispred dvorane, a isti trg bio je u funkciji novinara i svih onih koji žele prisustvovati Dori. Moram priznati da iako svi često koristimo termine »novo normalno«, ja osobno, a vidim i dobar dio ljudi. Ipak to ne želimo prihvatiti, već možemo govoriti samo o nekom nenormalnom privremenom stadiju. Izuzetno je teško raditi s ljudima u ovakvim uvjetima, i to ne samo na ovom projektu već i u djelatnostima koje inače obavlja tvrtka Opatija 21. Već duže vrijeme svi mi nemamo ispušne ventile, a posao s ljudima zahtijeva visok stupanj samokontrole i ljubaznosti u uvjetima koji inače nisu uvijek lijepi. U razdoblju pandemije sve ovo o čemu govorim dodatno se komplicira, a rokovi su oni koji vas dodatno pritišću. Ovom prilikom zahvaljujem svim svojim djelatnicima koji rade u vrlo teškim uvjetima, gotovo bez ijednog ekscesa u proteklom razdoblju. Nadam se da ipak ulazimo u završnu fazu ovog neprirodnog stanja te da ćemo kočnice uskoro moći spustiti i priuštiti si normalniji život – zaključio je Igor Štok.
Novi list, 15. siječnja 2021., prilog "Dora 2021.", autorica Aleksandra KUĆEL-ILIĆ