Izvješće o poslovanju za 2022. godinu

Izvješće o poslovanju društva OPATIJA 21 d.o.o. za 2022. godinu usvojeno je na 11. sjednici Nadzornog odbora održanoj 13. 04. 2023. godine.

Uvod

Opatija 21 d.o.o. je trgovačko društvo registrirano za izgradnju i upravljanje nekretninama i parkiralištima. Društvo, kao vlasnik objekta, upravlja sportskom dvoranom Marino Cvetković te obavlja poslove kontole i naplate parkiranja na području Grada Opatije.
Poslove kontrole i naplate parkiranja Društvo obavlja temeljem Odluke o komunalnim djelatnostima na području Grada Opatije, kojom je Društvu dodijeljeno obavljanje komunalnih usluga parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama, koje su u vlasništvu Grada Opatije.
Tijekom 2022. godine Društvo proširuje svoje poslovanje u dijelu organizacije parkiranja, na način da preuzima parkirne lokacije koje nisu u vlasništvu Grada Opatije, već ih preuzima po komercijalnim uvjetima, te upravlja takvim površinama i vrši kontrolu i naplatu parkiranja. Radi se o sljedećim djelatnostima:

  1. Sa Županijskom upravom za ceste PGŽ sklopljen je Ugovor o korištenju cestovnog zemljišta, temeljem kojeg se dio cestovne površine kojima upravlja ŽUC daje na korištenje Opatiji 21 u svrhu korištenja parkirališnih mjesta za komercijalne potrebe. Temeljem navedenog ugovora Opatija 21 plaća naknadu za korištenje cestovnog zemljišta.
  2. Društvo je postalo koncesionar i preuzelo upravljanje parkiralištima pomorskog dobra luke Opatija i luke Volosko, stoga će u narednih 5 godina obavljati usluge kontrole i naplate parkiranja na području luke Opatija i luke Volosko. Naime, Društvo je temeljem raspisanog natječaja Županijske lučke uprave Opatija – Lovran – Mošćenička Draga za postupak davanja koncesije za ostale gospodarske djelatnosti – usluge organizacije i naplate parkiranja na dijelu lučkog područja odabrano kao najpovoljniji ponuditelj te je sklopilo Ugovor o koncesiji za usluge parkirališta na dijelu lučkog područja luke otvorene za javni promet županijskog značaja sa Županijskom lučkom upravom. Na koncesijskom području Društvo vrši uslugu kontrole i naplate parkiranja te plaća koncesijsku naknadu.
  3. Društvo organizira i naplaćuje parkiranje turističkih autobusa na lokalitetu unajmljenom na tržištu – parkiralište u vlasništvu Autokluba Rijeka na Preluku (izvan administrativnih granica Grada Opatije).
  4. U dogovoru s osnivačem društvo je u razdoblju od mjeseca lipnja do rujna 2022. godine organiziralo privremenu parkirališnu lokaciju na području gradilišta budućeg hotelskog kompleksa u Ičićima. Tijekom ljetne sezone Društvo je vršilo naplatu parkiranja na privremenoj parkirnoj lokaciji, koju je sklopljenim kratkoročnim ugovorom preuzelo od investitora.

Također, Društvo je u postupku ugovaranja poslovnog odnosa i sa Hrvatskim cestama d.o.o., za parkirne lokacije koje su u vlasništvu Republike Hrvatske.
Sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu Društvo je u obvezi prikazivati poslovanje na način da se računovodstveni poslovi obavljaju odvojeno, komunalne od komercijalnih djelatnosti.
Mišljenje Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine je da se usluge parkiranja na uređenim javnim površinama koje nisu u vlasništvu jedinica lokalne samouprave, odnosno na pomorskom su dobru ili na površinama kojima upravljaju Županijske uprave za ceste, Hrvatski autoklub i Hrvatske ceste ne smatraju komunalnom uslugom, sukladno Zakonu.
Stoga je Opatija 21, uzevši u obzir nove segmente poslovanja te uvažavajući zakonske propise i mišljenje Ministarstva, u 2022.godini svoje poslovanje organiziralo kroz dvije glavne djelatnosti:

  1. komunalne - usluge organizacije i naplate parkiranja na lokacijama u vlasništvu Grada Opatije
  2. komercijalne - upravljanje objektima i parkiralištima koji nisu u vlasništvu Grada Opatije.

Komunalne djelatnosti čine tek 17% ukupnog poslovanja Društva, dok komercijalne djelatnosti po tržišnim principima čine 83% ukupnog poslovanja Društva. Navedeno se temelji na ostvarenom rezultatu poslovanja Društva u 2022. godini, prikazanom u nastavku materijala.

Ovakav pristup organizaciji poslovanja potvrđen je i od strane ovlaštenog poreznog savjetnika.

Društvo je na 4. sjednici Nadzornog odbora, održanoj 23. prosinca 2021. godine, prezentiralo Plan poslovanja Opatije 21 d.o.o. za 2022. godinu.
Na 5. sjednici, održanoj 3. ožujka 2022. godine, prezentirana je I. Izmjena plana poslovanja Društva za 2022. godinu u dijelu investicijskih aktivnosti.
Na 7. sjednici, održanoj 9. lipnja 2022. godine, prezentirana je II. Izmjena plana poslovanja Društva za 2022. godinu.
Na 10. sjednici, održanoj 22. prosinca 2022. godine, prezentirana je III. Izmjena plana poslovanja Društva za 2022. godinu.
Svi planovi poslovanja usvojeni su na sjednicama Nadzornog odbora.

U nastavku materijala prikazane su stavke plana i ostvarenja u 2022. godini te usporednih veličina:

ZAKLJUČAK

pdfIzvješće o poslovanju društva Opatija 21 d.o.o. u 2022. godini449.68 KB

Opatija 21 d.o.o. je na dan 31.12.2022. zapošljavala 35 radnika.
Iz financijskih izvješća vidljivo je da je društvo ostvarilo dobit nakon oporezivanja u iznosu od 3.131.761 kn.
Bilanca pokazuje da društvo ima dugoročne obveze po kreditima u iznosu od 18.503.997 kn.
Kratkoročne obveze po kreditima u 2022. godini iznose 4.980.964 kn.
Grad Opatija je u 2022. godini doznačio Društvu iznos od 3.157.000 kn za otplatu obveza po kreditima. Temeljni kapital Društva na dan 31.12.2022. iznosi 58.140.000 kuna.

Na dan 31.12.2022. godine OPATIJA 21 d.o.o. ima:

 

Godišnja izvješća
Ispis