ZAPISNIK sa 7. sjednice Nadzornog odbora Opatija 21 d.o.o. održane 9. lipnja 2022. godine s početkom u 10.00 sati u Sportskoj dvorani „Marino Cvetković“, Stubište Lipovica 3, Opatija, u Uredu direktora (I. kat)
- Dnevni red
- 4. Elaborat korištenja Povlaštene parkirne karte (PPK) "1.000 sati"
- 1. Usvajanje zapisnika s prethodne sjednice
- 2. Suglasnost za pružanje edukacijsko – konzultantskih usluga
- 3. Prijedlog II. izmjene Plana poslovanja za 2022. godinu
- 7. Projekt izgradnje polumontažnog objekta Garaže Gorovo
- 8. Nastavak realizacije projekta Razvoj održivog prometa na području Grada Opatije kroz uređenje komunalnog i daljinskog autobusnog prometa i unaprijeđenja sustava parkiranja
- 5. Prijedlog izmjene Cjenika parkiranja u garaži Sportske dvorane Marino Cvetković
- 6. Uvođenje naplate parkiranja na lokalitetu gradilišta hotelskog kompleksa u Ičićima
- 9. Izvještaj članova Nadzornog odbora o uvidu u dokumentaciju društva za razdoblje 01-03/2022 (usmeno izvješće na sjednici)
- 10. Razno
07. sjednica Nadzornog odbora Opatija 21 - zapisnik241.58 KB
Nazočni članovi Nadzornog odbora: Mladen Sinožić, predsjednik, Igor Puž, zamjenik predsjednika, Damir Lovreković, Aleksandar Popadić
Odsutni: Ivan Vidaković (opravdano odsutan)
Ostali prisutni: Igor Štok, direktor Opatija 21 d.o.o., Dean Cimera, ovlašteni porezni savjetnik (za točku 4. Dnevnog reda)
Zapisnik sastavila Ksenija Silov, temeljem zvučnog zapisa (nije nazočila sjednici).
Početak sjednice: 10:00 sati
Dnevni red
- Usvajanje zapisnika s prethodne sjednice
- Suglasnost za pružanje edukacijsko – konzultantskih usluga
- Prijedlog II. izmjene Plana poslovanja za 2022. godinu
- Elaborat korištenja PPK 1000 sati
- Prijedlog izmjene cjenika parkiranja u garaži Sportske dvorane Marino Cvetković
- Uvođenje naplate parkiranja na lokalitetu gradilišta hotelskog kompleksa u Ičićima
- Projekt izgradnje polumontažnog objekta Garaže Gorovo
- Nastavak realizacije projekta Razvoj održivog prometa na području Grada Opatije kroz uređenje komunalnog i daljinskog autobusnog prometa i unaprijeđenja sustava parkiranja
- Izvještaj članova Nadzornog odbora o uvidu u dokumentaciju društva za razdoblje 01-03/2022 (usmeno izvješće na sjednici)
- Razno
Predsjednik Nadzornog odbora g. Sinožić pozdravlja prisutne. Informira članove o nemogućnosti dolaska g. Vidakovića na sjednicu, koji je zbog bolesti opravdao izostanak. Ujedno konstatira da sjednici prisustvuju 4 člana, te kvorum postoji.
Na predloženi dnevni red nema primjedbi, te ga Nadzorni odbor jednoglasno usvaja.
Nadzorni odbor jednoglasno prihvaća prijedlog predsjednika g. Sinožića, da se najprije raspravi točka 4. Elaborat korištenja PPK 1000 sati, budući da za ovu točku sjednici prisustvuje ovlašteni porezni savjetnik g. Dean Cimera.
4. Elaborat korištenja Povlaštene parkirne karte (PPK) "1.000 sati"
G. Sinožić daje riječ g. Cimeri da prezentira dostavljeni materijal.
G. Cimera u uvodnom pojašnjenju iznosi do sada utvrđene okolnosti:
Grad Opatija je vlasnik trgovačkog društva Opatija 21 d.o.o., koji kao jedinica lokalne samouprave ima zadatak obavljati djelatnosti od javnog interesa, a s druge strane trgovačko društvo Opatija 21 d.o.o. kao obveznik Zakona o porezu na dobit, koje posluje sukladno Zakonu o trgovačkim društvima ne može nastupati kao jedinica lokalne samouprave.
Obje strane nastupaju kao povezana društva što pružanjem usluge PPK 1000 sati građanima Grada Opatije, dovodi do određenih poreznih rizika Društva. S tog aspekta donijeto je porezno mišljenje vezano za izračun usklađenja porezne osnovice poreza na dodanu vrijednost i poreza na dobit a prema tržišnim vrijednostima povlaštenog parkiranja koje je omogućeno građanima Grada Opatije. Utvrđena je tržišna vrijednost odnosno iznos nenaplaćene usluge koja proizlazi iz korištenja PPK 1000 sati. Promatrano je razdoblje od prosinca 2021. do ožujka 2022. kada je fizički obujam korištenja navedene povlaštene parkirne karte najveći. Utvrđen je prosječan iznos stvarnog korištenja za PPK 1000 sati u iznosu od 18,03 kn s PDV-om.
Na pitanje g. Popadića zašto se od ukupnog iznosa očitanja u mjesecu ne oduzme 10 kn koje je korisnik platio, g Cimera ističe da se taj iznos ukalkulira na kraju.
G. Sinožić komentira kako je neobično da građani Opatije ne iskoriste veći iznos za uslugu povlaštenog parkiranja, no drago mu je zbog Društva da su brojke skromne. Direktor ukazuje da su svi podaci dobiveni iz sustava. U promatrana 4 mjeseca očitano je 149.000 sati parkiranja. U 12. mjesecu su u Opatiji najniže cijene parkiranja, dok je većina gradova u HR digla cijenu parkinga na min 2 Eura. Veliki su troškovi kontrole nečega što je besplatno. Analiziran je mjesec prosinac jer je blagdanima i vikendima omogućeno besplatno parkiranje cijeli dan. Različiti periodi su uzeti u obzir. Ručno se ne bi moglo kontrolirati, scan a car zamjenjuje 30 ljudi, te daje točna očitanja kroz digitalni sustav.
G. Cimera nastavlja kako je za promatrana 4 mjeseca napravljen izračun prosječnog broja korisnika po mjesecu; novoutvrđena je porezna osnovica i porezna obveza. Ova uvećanja potrebno je uvrstiti u mjesečnu prijavu PDV-a.
Na upit g. Lovrekovića, g. Cimera iznosi i dodatno pojašnjenje vezano za Elaborat transfernih cijena, budući se radi o sličnoj temi, no Elaborat se veže uz korištenje dvorane. Elaborat je rađen za 2020. i za 2021. i obuhvaćao je utjecaj Covida na poslovanje što će u 2022. biti drugačije, budući nije bilo restrikcija.
Uzrok vezano za problematiku najma dvorane školama, sportskim društvima i sl. i pružanja usluge povlaštenog parkiranja 1000 sati građanima Grada Opatije je u miješanju djelovanja od javnog interesa. Zabranjeno je vršiti subvencije sa spektra povlaštenog parkiranja od strane trgovačkog društva Opatija 21, već subvencija mora ići od strane vlasnika i biti plaćena iz proračuna. Trgovačko društvo ne smije davati subvencije svojim građanima jer nije JLS. Međutim vlasnik želi da trošak subvencije snosi poslovanje tvrtke.
G. Sinožić zaključuje kako Društvo sada ima elaborat s konkretnim brojkama i danim poreznim mišljenjem, a budući da članovi nemaju dodatnih primjedbi i pitanja, isti se daje na usvajanje. Nadzorni odbor jednoglasno donosi
ODLUKU:
Daje se suglasnost Upravi Društva za postupanje sukladno mišljenju ovlaštenog poreznog savjetnika Cimera i suradnici porezno savjetništvo d.o.o. a vezano za usklađenje porezne osnovice poreza na dodanu vrijednost i poreza na dobit sukladno Elaboratu korištenja PPK 1.000 sati.
1. Usvajanje zapisnika s prethodne sjednice
Članovi Nadzornog odbora nemaju primjedbi na zapisnik s prethodne sjednice te jednoglasno donose slijedeću.
ODLUKU:
Usvaja se zapisnik sa 6. sjednice Nadzornog odbora, održane dana 27. travnja 2022. godine.
2. Suglasnost za pružanje edukacijsko – konzultantskih usluga
G. Sinožić utvrđuje da je ova tema bila na zajedničkog sjednici Skupštine i Nadzornog odbora u travnju 2022. godine. Tada je točka bila u ingerenciji Skupštine a raspravu su vodili predsjednik Skupštine, g. Kirigin i direktor Opatije 21 g. Štok. Zaključeno je da će direktor tražiti i stručno očitovanje odvjetničkog ureda Vukić.
Direktor potvrđuje da je očitovanje dobiveno i proslijeđeno Gradonačelniku g. Kiriginu i g. Jermanu u Grad Opatiju.
Odvjetničko društvo je pripremilo izjavu odnosno odluku koja se daje Nadzornom odboru na suglasnost. U materijalu je uz pismeno pojašnjenje za pružanje edukacijsko-konzultantskih usluga dostavljeno i mišljenje Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa.
Nadalje, nakon pročitanog prijedloga odluke, g. Sinožić napominje kako članak 429 Zakona o trgovačkim društvima navodi ako se utvrdi da je direktor napravio štetu Društvu onda i članovi Nadzornog odbora moraju nadoknaditi štetu. Stoga predlaže da se članak 3. odluke dopuni s riječima izvan radnog vremena, čuvajući interese Opatije 21 (poslovna tajna), izvan službenih prostorija Društva. G. Sinožić sugerira da direktor vodi računa o tome i da bude oprezan.
G. Popadić predlaže dopuniti odluku i s riječima: ne koristeći resurse Društva.
G. Puž ne odobrava da Nadzorni odbor odlučuje o pružanju edukacijsko-konzultantskih usluga, i bude odgovoran za to, te se izjašnjava da neće podržati odluku.
G. Lovreković također smatra da bi vlasnik trebao odlučivati o tome, no budući da u Zakonu stoji da suglasnost daje Nadzorni odbor, prihvatiti će odluku s dopunom predloženih primjedbi.
G. Sinožić zatvara raspravu i daje odluku na glasovanje.
S jednim glasom PROTIV (g. Puž) i tri glasa ZA (g. Lovreković, g. Popadić, g. Sinožić), Nadzorni odbor prihvaća, s predloženim dopunama, slijedeću
ODLUKU:
- Daje se suglasnost direktoru Igoru Štoku za obnašanje funkcije predsjednika Nadzornog odbora Hrvatske parking udruge, strukovne udruge za parkirnu djelatnost, u koje svojstvo je izabran na Skupštini te udruge održanoj od 24. do 26. veljače 2022.
- OPATIJA 21 d.o.o. je upoznata da je Hrvatska parking udruga strukovna udruga koja prema svom Statutu organizira savjetovanja, predavanja, seminare, kongrese, tribine i dr. stručne skupove o problemima prometa i parkiranja
- Daje se suglasnost direktoru Igoru Štoku da članovima Hrvatske parking udruge i drugim subjektima izvan radnog vremena i čuvajući interese Opatije 21 d.o.o. povremeno pruža edukacijsko konzultantsko usluge, čuvajući poslovnu tajnu društva, izvan službenih prostorija, ne koristeći resurse društva
- Ova odluka stupa na snagu danom donošenja
3. Prijedlog II. izmjene Plana poslovanja za 2022. godinu
G. Sinožić informira kako je ova točka bila na prošloj sjednici, no tada je dana uputa Upravi da razgovara s Gradonačelnikom, pročelnicima i internim revizorom Grada vezano za povećanje cijena korištenja sportske dvorane i nakon toga da pripremi novi prijedlog Plana poslovanja za slijedeću redovnu sjednicu. Materijal je dostavljen; riječ ima direktor Društva.
Direktor izvještava da je u Gradu Opatiji održan sastanak na kojem su prezentirane promjene i izračuni te ključ preraspodjele troškova dvorane na troškove parkiranja.
Troškovi struje i osoblja ne mogu se namiriti sa 120.000 kuna koliko sufinancira Grad Opatija (umjesto 45.000 kn račun za struju iznosi ovaj mjesec 200.000 kuna).
Stavka korištenja dvorane iz Proračuna se ukalkulira u Plan poslovanja, no to nije dovoljno ni ako se 100% digne cijena. Ove godine se išlo s realnim pokazateljima. Zaključak sastanka je bio da će se sačekati do 9. mjeseca kada će se još jednom sagledati sve brojke.
G. Sinožić zaključuje kako nema povećanja cijena za korištenje dvorane. U vrijeme dok je bio na funkciji direktora Opatije 21, Grad Opatija je plaćao 6 mil. kuna godišnje (500.000 kn mjesečno) za sufinanciranje dvorane, a sada se sufinancira sa 1.200.000 kn godišnje.
Direktor Štok napominje da se obzirom na cijelu situaciju oko nemogućnosti povlačenja svih proračunom predviđenih sredstava za korištenje dvorane, privremeno obustavlja i planirana sanacija parketa u sportskoj dvorani u iznosu od 400.000 kn. Velika je razlika u iznosu troška električne energije. Direktor informira i o načinu uštede električne energije na način da se planira bajpasirati jedan dio sustava u dvorani na način da se zamjeni 15 halogenih svjetiljki s led rasvjetom što će pridonijeti uštedi el. energije u dvorani.
G. Sinožić ukazuje na propust na str. 15 Plana u tablici 9. Investicijske aktivnosti, redni broj 17 stavka Fotonaponske ćelije na krovištu sportske dvorane, je bez iznosa, iako u tekstu piše iznos od 1,1 mil. kuna, te moli da se iznos navede i u tablici.
Direktor iznosi pojašnjenje kako su u tablici navedene investicijske aktivnosti planirane u 2022. godini, a s obzirom na financijske mogućnosti, realizacija navedene stavke se eventualno može ostvariti u 2023. godini.
G. Sinožić predlaže da se u prijedlog odluke koju donosi Nadzorni odbor nakon točke 1 umetne slijedeći tekst: da se planirani gubitak u iznosu od 1.662.000 kn pokrije iz ostvarene dobiti prethodnog razdoblja.
Isto tako moli da se i ubuduće pripreme prijedlozi odluka i dostave uz materijal.
Direktor potvrđuje da će se odluke priložiti uz buduće materijale sjednica.
G. Popadić postavlja upit da li se u Investicijske aktivnosti društva može staviti u plan da se izvrši zamjena sve halogene rasvjete? Direktor napominje da se radi o 150.000 kn za 50 rasvjetnih tijela, te će se krenuti najprije s bajpasiranjem i vidjeti kakve će rezultate polučiti.
G. Puž postavlja upit da li se u Investicijskim aktivnostima može maknuti stavka Nabavka novog vozila pauk, budući se neće nabavljati te da li će se realizirati projekt Montažnog parkirališta Gorovo?
Pojašnjenje svih provedenih aktivnosti iznosi direktor.
Grad Opatija još uvijek nije zauzeo konačan stav o tome tko će graditi objekt, Opatija 21 d.o.o. ili neki investitor koji će se izabrati na javnom natječaju.
S Gradonačelnikom je usaglašeno da se ide u 3D vizualizaciju projekta čelične garaže koji će se prezentirati konzervatorima zbog dobivanja suglasnosti. Nakon toga je potrebno napraviti i reviziju postojeće studije isplativosti adekvatno broju parkirnih mjesta, s 247 na 215. Montažna garaža je jeftinija varijanta, u odnosu na betonsku, a vremenski period izgradnje skraćen je za 6 mjeseci.
Za sada obje stavke ostaju u Planu.
Direktor informira i o nizu sastanaka s tvrtkom Ernst&Young te provedenim aktivnostima vezano za realizaciju projekta izgradnje autobusnog terminala. Prije prijave na natječaj za sufinanciranje projekta (travanj 2023) potrebno je izraditi glavni građevinski projekt, studiju izvodljivosti i dobiti građevinsku dozvolu. Stoga je prijedlog da se prihvati izrada studije izvodljivosti bez prometnog modela, samo za autobusni terminal, u iznosu od 199.350,00 kn.
G. Sinožić zatvara raspravu i zaključuje da se rasprava vodila vezano za tri točke dnevnog reda, II. izmjene Plana poslovanja, Garaža Gorovo i autobusni terminal, te će se o istima glasovati.
G. Sinožić daje na glasovanje II. izmjene Plana poslovanja.
Nadzorni odbor, uz primjedbu g. Sinožića jednoglasno donosi slijedeću
ODLUKU:
- Nadzorni odbor usvaja II. izmjene Plana poslovanja Društva.
- Da se planirani gubitak u iznosu od 1.662.000 kn pokrije iz ostvarene dobiti prethodnog razdoblja.
- Ova odluka stupa na snagu danom donošenja.
7. Projekt izgradnje polumontažnog objekta Garaže Gorovo
Rasprava se vodila u prethodnoj točki. G. Lovreković predlaže da se prijedlog odluke dopuni s tekstom: …“do davanja suglasnosti Konzervatorskog odjela“.
Nadzorni odbor prihvaća navedenu dopunu te jednoglasno donosi
ODLUKU:
- Nadzorni odbor daje suglasnost na nastavak projekta izgradnje polumontažnog objekta Garaže Gorovo i prethodno usaglašene Varijante B 3, montažne garaže čeličnog tipa (do davanja suglasnosti Konzervatorskog odjela).
8. Nastavak realizacije projekta Razvoj održivog prometa na području Grada Opatije kroz uređenje komunalnog i daljinskog autobusnog prometa i unaprijeđenja sustava parkiranja
Nadzorni odbor jednoglasno donosi
ODLUKU:
Daje se suglasnost na pregled troškova i aktivnosti potrebnih za provođenje realizacije projekta Razvoj održivog prometa na području Grada Opatije kroz uređenje komunalnog i daljinskog autobusnog prometa i unaprjeđenja sustava.
5. Prijedlog izmjene Cjenika parkiranja u garaži Sportske dvorane Marino Cvetković
G. Sinožić daje riječ direktoru Društva.
Direktor Štok daje pojašnjenje da se izmjene cjenika parkiranja u garaži vrše zbog prilagođavanja na Euro.
Opatija 21 d.o.o. je sklopila ugovor s Udrugom potrošačica i potrošača čiji će jedan član prisustvovati sjednici Povjerenstva za reklamacije ovog Društva. Rješavati će pitanja i žalbe korisnika usluga vezano između ostalog i za cijene usluga. Udruga je skrenula pozornost na cijenu usluga u kunama gdje nije definirano što će biti kada dođe Euro.
Predmetni cjenik starta 1.07.2023. g., ljetna cijena će biti aktivna od rujna 2022. godine; cjenik stupa na snagu u lipnju ove godine.
G. Sinožić zaključuje raspravu.
Nadzorni odbor jednoglasno donosi
ODLUKU:
- Nadzorni odbor daje suglasnost na izmjene Cjenika parkiranja u garaži Sportske dvorane Marino Cvetković.
- Cjenik parkiranja čini sastavni dio ove odluke.
6. Uvođenje naplate parkiranja na lokalitetu gradilišta hotelskog kompleksa u Ičićima
G. Sinožić – obrazloženje je dostavljeno.
G. Popadića interesira da li se izračunalo kolika bi bila popunjenost ili koliki bi bili prihodi?
G. Sinožić smatra da bi bilo dobro pripremiti kratku studiju isplativosti ulaganja vezano za procjenu prihoda i troškova.
Uvođenje naplate je odluka vlasnika. Grad Opatija kao vlasnik Opatije 21 d.o.o. razgovarao je s investitorom budućeg hotelskog kompleksa Ičići, te je u pogledu višeg interesa Grada Opatije kao turističke destinacije, Mjesnog odbora Ičići i turističkih subjekata odlučeno da se ne može čekati na sve dozvole koje je potrebno ishodovati, već će se s vlasnikom lokaliteta i Gradom Opatija organizirati naplata parkiranja samo za ovu sezonu. Stoga nije potrebna izrada studije prihoda a troškovi će biti prezentirani na slijedećoj sjednici Nadzornog odbora.
Pokrenut je otkup opreme za naplatu parkiranja od Općine Matulji. Oprema će se servisirati i privesti funkciji.
Na upit člana Nadzornog odbora g. Puža zašto nije obavljena procedura slanja poziva za dostavu ponuda za obavljanje građevinskih radova u Ičićima, direktor odgovara da isto nije učinjeno zbog hitnoće izvođenja radova kao i zbog zabrane izvođenja radova u tom razdoblju. Stoga je angažirana tvrtka Kamenar graditeljstvo kako bi se potrebni građevinski radovi izveli pravovremeno i parking stavio u funkciju u predviđenom roku.
Procjenjuje se da će početak naplate parkiranja biti 17.6.2022.g do zaključno 15.9.2022. godine.
Predsjednik zaključuje raspravu i daje ovu točku na glasovanje.
Nadzorni odbor s tri glasa ZA (g. Lovreković, g. Popadić, g. Sinožić) i jednim SUZDRŽANIM glasom (g. Puž) donosi
ODLUKU:
Daje se suglasnost na uvođenje naplate parkiranja na lokalitetu gradilišta hotelskog kompleksa u Ičićima, sukladno datim informacijama o navedenoj materiji
9. Izvještaj članova Nadzornog odbora o uvidu u dokumentaciju društva za razdoblje 01-03/2022 (usmeno izvješće na sjednici)
G. Sinožić podnosi usmeno izvješće o izvršenom uvidu u dokumentaciju društva za razdoblje 1-3.2022. godine. Na prvom uvidu dana 12.5.2022. godine od 09:00 do 12:00 sati bili su Popadić, Lovreković, Sinožić, a dana 19.5.2022. godine na drugom uvidu bili su Lovreković i Sinožić.
Pregledana je sva dokumentacija, ulazne/izlazne fakture i ono što inače pregledavaju. Članovi Nadzornog odbora nisu naišli ni na jednu nepoznanicu ili propust. Pregledana dokumentacija za prva 3 mjeseca je uredna
10. Razno
Pod točkom Razno nema sadržaja.
Predsjednik Nadzornog odbora g. Sinožić se zahvaljuje na sudjelovanju i zaključuje 7. sjednicu Nadzornog odbora Opatije 21 d.o.o. u 12:35 sati.
Predsjednik Nadzornog odbora:
Mladen Sinožić