18. sjednica Nadzornog odbora - ZAPISNIK

Zapisnik sa 18. sjednice Nadzornog odbora Opatija 21 d.o.o., održane, 24. 04. 2020. g. u uredu direktora u sportskoj dvorani Marino Cvetković).

pdf18. sjednica Nadzornog odbora Opatija 21 d.o.o., 24. 04. 2020. godine80.85 KB

Prisutni članovi Nadzornog odbora: Vladimir Brnečić, predsjednik, Vlado Vošlajer, član, Brigita Dovođa, član
Ostali prisutni: gradonačelnik Ivo Dujmić, direktor Igor Štok
Početak sjednice: 10.00 sati
Predsjednik Nadzornog odbora g. Vladimir Brnečić utvrđuje da je na sjednici prisutna natpolovična većina članova, pa se može započeti sa sjednicom.
Predsjednik otvara sjednicu sa sljedećim točkama:

Dnevni red

1. Usvajanje zapisnika s prethodne sjednice,
2. Prijedlog odluke o usvajanju Godišnjih financijskih izvješća o poslovanju društva Opatija 21 d.o.o. Opatija za 2019. godinu
3. Prijedlog odluke o usvajanju Izvješća direktora o poslovanju društva Opatija 21 d.o.o. Opatija za 2019. godinu
4. Revizorski izvještaj za 2019. godinu
5. Obrazloženje financijske situacije u društvu uslijed pandemije uzrokovane COVID-19 virusom – poduzete mjere
6. Izrada elaborata transfernih cijena za SD „Marino Cvetković“ - objašnjenje problematike i mišljenje poreznog savjetnika
7. Prijedlog izmjene Macro i micro organizacijske sheme društva uslijed novih zakonskih promjena vezano za fiskalizaciju te racionalizaciju poslovanja
8. Razno

Dnevni red su članovi Nadzornog odbora (dalje u tekstu: NO) jednoglasno prihvatili, pa se prelazi na raspravu i donošenje odluka po točkama Dnevnog reda.

1. Usvajanje zapisnika s prethodne sjednice

Obzirom da članovi NO nisu imali primjedbe na dostavljeni prijedlog zapisnika s predhodne sjednice, jednoglasno se donosi
Odluka: Prihvaća se prijedlog zapisnika 17. sjednice NO.

2. Prijedlog odluke o usvajanju Godišnjih financijskih izvješća o poslovanju društva Opatija 21 d.o.o. Opatija za 2019. godinu

Direktor društva je izložio financijsko izvješće o poslovanju društva za 2019. g.. Članovima NO je predato na uvid godišnje financijsko izvješće društva zajedno sa svim prilozima, pa se nakon rasprave donosi jednoglasno

Odluka: Daje se suglasnost na godišnje financijsko izvješće o poslovanju društva OPATIJA 21 d.o.o. Opatija za 2019. g.

3. Prijedlog odluke o usvajanju Izvješća direktora o poslovanju društva Opatija 21 d.o.o. Opatija za 2019. godinu

Direktor je izložio Izvješće o poslovanju društva za 2019. g.. Članovima NO su predati na uvid pisani materijali Izvješća o poslovanju društva za 2019. g. Predsjednik NO pohvaljuje upravu zbog dobrih rezultata u poslovanju tijekom 2019. g. pa se nakon rasprave donosi jednoglasno.

Odluka: Usvaja se Izvješće o poslovanju društva za 2019. g.

4. Revizorski izvještaj za 2019. godinu

Članovima NO direktor društva dao je informaciju o obavljenoj reviziji godišnjih financijskih izvještaja od strane tvrtke Iris Nova d.o.o., koji obuhvaćaju bilancu na dan 31. 12. 2019., Račun dobiti i gubitka za tada završenu godinu te Bilješke uz financijske izvještaje, uključujući i sažetak značajnih računovodstvenih politika. Direktor društva navodi kako je mišljenje revizorske kuće Iris Nova d.o.o. pozitivno, odnosno da financijski izvještaj tvrtke istinito i fer prikazuje financijski položaj i uspješnost društva što je potkrijepio i materijalima, odnosno samim Izvješćem revizorske kuće. Nadalje, direktor društva navodi kako u 2019. godini nije postojala zakonska obveza obavljanja postupka revizije, no odluka o narudžbi iste donijeta je zbog želje da se nakon postavljanja tvrtke na noge i organizacije djelatnosti, ispita dosadašnje poslovanje te odluke koje su se donosile.

Odluka: NO daje suglasnost na revizorsko izvješće.

5. Obrazloženje financijske situacije u društvu uslijed pandemije uzrokovane COVID-19 virusom – poduzete mjere

Direktor društva kroz dane materijale po pitanju predmetne točke dao je NO informaciju o trenutnoj financijskoj situaciji u društvu uslijed pandemije uzrokovane COVID -19 virusom. Naime, prije pojave pandemije tvrtka je imala tromjesečni period bez naplate vikendima i blagdanima (01. 12. - 28. 02.), sa skraćenim vremenskim periodom naplate u tjednu, kada je tvrtka ostala bez prihoda jer u produženom adventskom periodu nije mogla naplatiti svoje usluge, a realno u tom periodu to je mogla, ponajprije vikendom i blagdanom.

Odlukama kriznog stožera od 19.ožujka u potpunosti je obustavljena komercijalna djelatnost - korištenje dvorane Marino Cvetković, a 23. ožujka u potpunosti je obustavljena i komunalna djelatnost – naplata parkiranja na svim javnim parkirnim mjestima. Obustavljanjem obje djelatnosti , tvrtka je ostala bez ikakvih prihoda. Iz svega se da zaključiti da je tvrtka već sada skoro pet mjeseci bez prihoda, a troškove plaće i poslovanja isplaćuje redovito. Također, ostala je i bez prihoda od najmoprimaca u dvorani na sigurno jedan mjesec te je očito da će se taj period produljiti.

Obzirom na cjelokupnu situaciju, predviđa se da će tvrtka imati 50% manje prihoda u 2020. godini u odnosu na 2019. Također, direktor je napomenuo kako tvrtka ima već započetih projekata, za koje su pokrenuti postupci javne nabave prije situacije s pandemijom COVID-19 te ih nije moguće otkazati, a reducirale su se i obustavile planirane nabavke koje nisu prijeko potrebne za obavljanje djelatnosti tvrtke. Nadalje, spomenuo je i kreditna zaduženja tvrtke u godišnjem iznosu 5,7 mil. kn za što je zatražen moratorij plaćanja glavnice i kamata kredita. Slijedom najnovijih mjera Vlade RH, Porezna uprava je odobrila odgodu plaćanja djela poreznih troškova, a tvrtka je u postupku smanjenja akontacija poreza na dobit te su ispunjeni traženi preduvjeti za povoljno kreditno zaduženje temeljem novih mjera.

Slijedom svega navedenog, a kako bi se spriječilo potencijalno ugrožavanje egzistencije tvrtke, direktor je obavijestio NO o mjerama koje je poduzeo i to kako slijedi:

- donio je odluku o 30% smanjenju plaća sebi i svim djelatnicima
- Provodi se nužna reorganizacija operativnog poslovanja dvorane Marino Cvetković, na način da je otkazan ugovor sa zaštitarskom tvrtkom, a djelatnike iz administracije preusmjerilo se na noćno čuvanje dvorane
- Privremeno je obustavljen i ugovor sa tvrtkom za održavanje čistoće u dvorani, a isplate naknada članovima NO obustavljaju se odlukom Gradonačelnika do daljnjega. - Napravljene su uštede u organizacijskom smislu, koje su se poklopile sa novim zakonskim odredbama vezanim za fiskalizaciju dnevnih parkirnih karata tzv. DPK-a. Naime, od 01.04.2020. neće više biti moguće obavljati plaćanje iste na blagajni tvrtke, čime se stvaraju uvjeti za preraspodjelu poslova za dva (od ukupno tri) blagajnička radna mjesta. Inače, upravo ova vrsta transakcija predstavlja 80% ukupnih transakcija na blagajni. Zakonodavac je plaćanje istog predvidio putem transakcijskog računa (bankovnim uplatama, internet bankarstvom, uplatama na poštanskim uredima i sl.). Tvrtka je za lakše premošćivanje dosadašnjih navika korisnika usluga predvidjela novu mogućnost plaćanja DPK-a putem parkirnih uređaja na cesti. Isto je u postupku realizacije sa tvrtkama koje moraju hardversku i softversku komponentu sustava preprojektirati.

Kako bi se spriječili problemi s likvidnošću te potencijalna neisplata osobnih dohodaka i kako bi se platile sve preuzete obveze po prije započetim postupcima javne nabave, te po isteku moratorija za kredite (ZABA i ERSTE izgradnja dvorane) nastavilo plaćati kredite, direktor društva naveo je kako je potrebno zadužiti se u iznosu 3 mil. kuna te informirao NO kako su već pokrenuti pregovori sa bankama te sukladno zakonu, zatražena i suglasnost Skupštine društva za isto.
Iako se u 2020. godini predviđa gubitak od 3,4 mil. kn, direktor društva naveo je u svom izlaganju kako će tvrtka uspjeti preživjeti 2020. godinu no i da će se posljedice kreditnog zaduženja i smanjenih prihoda odraziti naročito u 2021. godini koja će biti čak teža s financijskog aspekta od 2020. godine. Također, napravljena je i kalkulacija cjelogodišnjih poslovnih prihoda, koju je direktor društva izložio kroz dane materijale.
Nakon kraće rasprave jednoglasno se donosi

Odluka: NO daje suglasnost za navedeno zaduženje te na poduzete mjere s obzirom na financijsku situaciju društva uslijed pandemje uzrokovane COVID-19 virusom.

6. Izrada elaborata transfernih cijena za SD „Marino Cvetković“ – objašnjenje problematike i mišljenje poreznog savjetnika

Direktor društva informirao je članove NO-a o problematici poslovanja komercijalne djelatnosti tvrtke – iznajmljivanje sportske dvorane Marino Cvetković, a shodno tome i obvezu izrade elaborata transfernih cijena te objasnio mišljenje poreznog savjetnika o čemu su predani i materijali. Naime, tvrtka je u 2019. g. vodeći odvojene račune dobiti i gubitka po djelatnostima, upravljajući sportskom dvoranom ostavrila gubitak od 2.077.271,06 kn. Ovakav rezultat ukazuje na problem sa cjenikom usluga. Sprovela se maksimalna racionalizacija poslovanja u navedenoj organizacijskoj jedinici na način da su se troškovi proporcionalno korištenju resursa prerasporedili i na organizacijsku jedinicu parkiranja te se maksimalno troše unutarnji resursi (rad domara) za sanacije i popravke objekta. Sanirali su se vanjski zidovi stepeništa ispred ulaza u dvoranu, postavljala hidroizolacija i fasadni premazi, popravljala keramika i parketna podloga a sve bez nabave vanjskih usluga. Iste smo nabavljali samo za zahvate za koje nismo kompetentni izvršavati. Također, objekat dvorane ušao je u fazu eksploatacije koja zahtjeva ozbiljna ulaganja kako u građevinski objekt i njegovu svrsishodnost (dotrajalost podloge, instalacije, krov), tako i u opremu te sustav zagrijavanja tople vode i klimatizaciju. Angažirala se struka po pitanju racionalizacije potrošnje tople vode i struje (racinalno korištenje tzv. dizalica topline), zamjenjena je sva led rasvjeta, no čak i takvim pristupom ostvarili smo ovakav negativni rezultat. Angažirajući struku (porezni savjetnik) po pitanju ispravnog upravljanja financijama dvorane, ustvrdili smo obvezu da se naruči izrada tzv. Elaborata transfernih cjena, koji će pokazati ispravnost našeg poslovanja.
Analizirajući troškove poslovanja objekta, kojeg smo maksimano stavili u funkciju eksploatacije na način da su svi poslovni prostori iznajmljeni te termini korištenja dvorane popunjeni, proizlazi da cijene (predložene 2013. g.) nisu dobivene izradom elaborata transfernih cijena te su samim time komercijalno upitne. Stoga je isti u tijeku izrade te se njegov završetak očekuje unutar slijedeća dva mjeseca. Direktor napominje kako je sa navedenom problematikom upoznao Gradonačelnika i nadležne pročelnike Grada Opatije te nakon konzultacija sa poreznim stručnjakom pokrenuo postupak javne nabave istog.
Nakon kraće rasprave, donosi se jednoglasno

Odluka: NO daje naknadnu suglasnost za nabavu elaborata transfernih cijena za SD „Marino Cvetković“

7. Prijedlog izmjene Macro i micro organizacijske sheme društva uslijed novih zakonskih promjena vezano za fiskalizaciju te racionalizaciju poslovanja

Direktor društva predložio je je članovima NO-a o izmjene Macro i micro organizacijske sheme društva koje bi trebale stupiti na snagu 01. 07. 2020. godine te pojasnio sve prijedloge izmjena kroz dane materijale. Naglasio je da su izmjene nužne zbog novih zakonskih promjena vezano za fiskalizaciju te racionalizaciju poslovanja. Nakon kraće rasprave, donosi se jednoglasno

Odluka: NO daje suglasnost na izmjene Macro i micro organizacijske sheme društva

8. Razno

8.1. Direktor društva dao je informaciju te pojasnio članovima NO-a kako je uslijed novonastale situacije oko virusa COVID-19 te obustave rada obje djelatnosti tvrtke Opatija 21 d.o.o., donio Odluku o smanjenju od 30% bruto osobnih dohodaka (do pojedinačnog iznosa ne manjeg od zakonski propisane minimalne plaće) za sve djelatnike tvrtke, uključujući i direktora tvrtke. Naveo je kako sva navedena umanjenja moraju biti vraćena kada se u tvrtki stvore financijske mogućnosti za povrat istih, odnosno najkasnije do 01. 06. 2021. godine. Nakon kraće rasprave, donosi se jednoglasno

Odluka: NO daje naknadnu suglasnost na Odluku direktora br.1-04/2020 o smanjenju plaća u iznosu od 30% bruto osobnih dohodaka i naknadnom povratu sredstava najkasnije do 01. 06. 2021. godine svima prema Odluci, a sve uslijed novonastale situacije oko virusa COVID-19.

Sjednica završena u 11.30 h

Zapisnik sastavio : Igor Štok

Predsjednik NO: Vladimir Brnečić 

Članovi: Vlado Vošlajer, Brigita Dovođa

Ispis   E-mail